Etsy – mein Lieblingsshop No.1 hinsichtlich Implementierung, Darstellung, etc… – versucht nun die User ins Marketing einzubinden:
We’ve been so impressed with the initiative of Etsy users that we decided to create a section of the site dedicated to co-ordinating promotion of all kinds. It’s up at http://team.etsy.com. The street team is for promoting Etsy as a site as well as sellers and shops. Its focus (at the moment) is on using location and off-line events to spread the word. Street team members will be organized by city and promote events, share marketing ideas and refer folks to the site (and shops). Etsy will support street team users by sending them free promotional materials, merchandise, and any other resources we can.
Ich habe leider keinen Einblick in die Etsy-Szene in den USA. Ob es überhaupt genug Evangelisten gibt. Es ist schon ein Unterschied, ob der evangelisierende Nutzer alles virtuell erledigen kann (eine Seite weiterzuempfehlen ist lediglich ein Klick) oder zu lokale Treffen hingehen muss. Mal gespannt.
Neue Stellenangebote
Mitarbeiter (m/w/d) Employer Branding (Schwerpunkt Social Media) Continentale Krankenversicherung a.G. in Dortmund |
||
Social Media Manager (m/w/d) Kyberg Vital GmbH in Unterhaching |
||
Mitarbeiterin/einen Mitarbeiter (m/w/d) für den Bereich Social Media/Content-Creation Evangelische Kirche der Pfalz in Speyer |
||
Praktikum/Werkstudententätigkeit Videoerstellung und Social Media (SoSe 25) Festool Group in Wendlingen (bei Stuttgart) |
||
Praktikant – Marketing & Kommunikation / Social Media (m/w/d) Allianz Kunde und Markt GmbH in Unterföhring (bei München) |
||
Event Manager – live experience / Social Media / Konzeption (m/w/d) KundenbüroHH GmbH & Co. KG in Hamburg |