auch wenn man der Studie gerne Glauben schenken möchte, auf die Hugo E Martin verweist >> (Chart)
Demnach weisen Webllogs im Onlinemarketing-Bereich bzgl. der Wachstumsraten bei den Werbeausgaben das höchste Wachstumspotenzial für 2006 auf: Knowing that the base of ad spending on blogs is still small, a projected growth rates of 43 % on blogs means that existing spender consider to increase their budget and/or new spender will go into blog marketing.
Jedoch, 43% heisst nicht viel. Von welcher Basis sprechen wir?
Blog and wireless marketing spending are still slivers at less than 2% of online budget and are poised to grow 43% and 19%, respectively. 2% also.. +43% = ~3% Anteil am Werbekuchen… das sind halt 43% Steigerung 🙂
Neue Stellenangebote
Growth Marketing Manager:in – Social Media GOhiring GmbH in Homeoffice |
||
Marketing-Manager mit Schwerpunkt Event und Social Media (m/w/d) Optigrün international AG in Krauchenwies-Göggingen |
||
(Junior) Social Media Manager (m/w/d) VILSA-BRUNNEN Otto Rodekohr GmbH in Bruchhausen-Vilsen |
Die Studie kann man sich als PDF via Mail schicken lassen.
Neue Stellenangebote
Growth Marketing Manager:in – Social Media GOhiring GmbH in Homeoffice |
||
Marketing-Manager mit Schwerpunkt Event und Social Media (m/w/d) Optigrün international AG in Krauchenwies-Göggingen |
||
(Junior) Social Media Manager (m/w/d) VILSA-BRUNNEN Otto Rodekohr GmbH in Bruchhausen-Vilsen |
||
Social Media Advertising Manager (w/m/d) dm-drogerie markt GmbH + Co. KG in Karlsruhe |
||
Senior Social Media Manager (w/m/d) Horl 1993 GmbH in Freiburg |
||
Social Media Manager mit Pflege-Background (m/w/d) Dr. Ausbüttel & Co. GmbH in Dortmund |
||
Social Media Manager:in & Content Creator:in (m/w/d) Restube GmbH in Karlsruhe |
||
Social Media Manager (m/w/d) / Schwerpunkt Video Content WWF Deutschland in Berlin |