Sonstiges

eBay: Umsatzsteigernde Wirkung von Community-Mitgliedern

Harvard Business Review: Do Customer Communities Pay Off?

The increased buying and selling activity of enthusiasts and lurkers generated approximately 56% more in sales during the year that our experiment ran than in the previous one. With a take rate (the fraction of sales that eBay earns as revenue) of 10.3% and a gross margin of 82%, eBay earned several million dollars in profit from the increased trading behavior of the community participants in the experiment. Our results show that customer communities pay off handsomely for eBay and suggest that any online company will benefit from nurturing its communities. It seems plausible that investments in customer communities by bricks-and-mortar companies will reap similar rewards—but the jury’s still out.

Siehe auch dazu das Manager-Magazin: Mehr Profit mit Communities
Viele Unternehmen binden ihre Kunden mithilfe von Online-Gemeinschaften. Diese Gruppen können den Gewinn eines Unternehmens erheblich steigern, wie eine umfassende Studie am Beispiel von Ebay Deutschland zeigt.

via Exciting Commerce


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Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.