Sonstiges

Stockdale Paradoxon

Bnoopy über eine interessanre Analogie, die er aus der Gefangenschat eines amerikanischen Admirals im Vietnam Krieg auf Existenzgründungen bezieht:

You have to believe that your vision will come to pass. You“€™ve got to do everything you can to make it happen. But, you can never let your belief and faith cloud your confrontation with reality.

In the front of each notebook I write in, the first thing I put on the inside cover is „€œface reality“€?. I write it to remind myself that many startups fail because they don“€™t take a true accounting of the facts of the market (usually because they“€™re never as good as you want them to be and it sucks to look them in the face). Most startups are long on faith and short on reality.

Entrepreneurs are wired for optimism. But, in Stockdale“€™s story, it was the optimists who died. Don“€™t forget to balance optimism with fact and belief with reality. If that can get someone through 8 years of torture, it certainly can get anyone through a startup.

Auf deutsch? Optimisten haben einen schweren Stand, da sie – und das kennt wohl ein jeder von uns – immer die Hoffung haben, dass es nächsten Monat besser wird. Und wenn es nicht nächster Monat ist, dann übernächsten Monat, usw….


LinkedIn-Guide gratis!

Melde dich für unser wöchentliches BT kompakt an und erhalte als Dank unseren großen LinkedIn-Guide kostenlos dazu!

They were the ones who said „€˜we“€™re going to be out by Christmas“€™. And, Christmas would come and Christmas would go. Then they“€™d say, „€˜We“€™re going to be out by Easter.“€™ And Easter would come, and Easter would go. And then Thanksgiving, and then it would be Christmas again.

Es reicht nicht aus, einfach nur optimistisch zu sein, sondern man muss sämtliche rosaroten Farbflecken im alltäglichen Doing aber auch Geschäftsmodell auswaschen. Mittlerweile bin ich auch kein Anhänger der Farbe Rosa 🙂


Neue Stellenangebote

Social Media & Community Manager (m/w/d)
Intermate Media GmbH in Berlin
Online Marketing Manager/in – Schwerpunkt Content- & SocialMedia Marketing
AustauschKompass GmbH in Berlin
Praktikant Content- & Social Media Marketing (m/w/d)
DIGITALE SCHMIEDE Inh. Maria Horozoglou in Düsseldorf

Alle Stellenanzeigen



Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.