Sonstiges

FAQ Websoftware: phpMyFAQ

phpMyFAQ is a multilingual, completely database-driven FAQ-system. It supports various databases to store all data, PHP 4.1.0 (or higher) is needed in order to access this data. phpMyFAQ also offers a Content Management-System with a WYSIWYG editor and an Image Manager, flexible multi-user support with LDAP support, a news-system, user-tracking, language modules, enhanced automatic content negotiation, accessible XHTML based templates, extensive XML-support, PDF-support, a backup-system and an easy to use installation script. phpMyFAQ offers the following features:

Ziemlich umfangreich:
* Various supported database systems:
MySQL, PostgreSQL, SQLite, Sybase, MS SQL Server, MaxDB, IBM DB2, IBM Cloudscape, or Apache Derby.
* LDAP integration
* Content Management System:
You can administrate your users, news, themes, categories and records in the password protected admin area.
* User Administration:
Selected users can edit and administrate records.
* Record Administration:
Your users can write new records, the administrator has to unlock the record. The admin can also edit the record, move into a another category or delete the record.
* WYSIWYG editor:
Write your articles like you do in OpenOffice.org or Word.
* Image Manager:
The Image Manager provides an web interface to browse for image files (JPEG, PNG, GIF, and others) on the web server.
* News Administration:
Write news that appear on the FAQ mainpage.
* Revision system:
Store the old entries in wiki-like revisions.
* User-Tracking:
Analyze the way of your users through your FAQ.
* User-Voting:
With the voting of the users you can analyze the quality of your records.
* Top 10:
You’ll get a Top 10 with ten of the most popular records.
* Language files:
phpMyFAQ supports more than 25 languages including Arabic, Chinese and Vietnamese.
* Multilanguage support:
Write records in different languages.
* Search engine optimization:
Support for Apache mod_rewrite and IIS ISAPI_rewrite
* Firefox search plugin support:
Search through your FAQ using Firefox search
* Sitemap:
Lists all FAQ articles in a alphabetical order
* Template system:
Custimize your FAQ to your webdesign.
* Simple installation and configuration:
Install and set up your FAQ only with your browser!
* 5 different views for records:
XHTML, printer optimized XHTML, PDF, DocBook XML and plain XML
* XML-RPC interface:
Support for searching over the internet.
* Backup:
Export and import from SQL tables
* Community module:
Users can write questions to the system, so that other user can answer these questions.
* Send2Friend:
User can send records up to five friends with email.
* PHP 5.x ready
phpMyFAQ 1.5.x works with PHP 5.x

Und reale Beispiele findet man zu Genüge auf der Referenzseite >> (aktuell und zugleich designtechnisch eher untypisch nett: CSS FAQ von Jens Grochtdreis aka F-Log-Ge).


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Wer also sein Weblog um eine vernünftige FAQ ergänzen möchte, hat ein schönes Tool, das mehr oder minder alle Wünsche abdeckt, die so mit einem Weblog CMS nicht möglich sind (solange man nicht hergeht und selbst ein Plugin schreibt, aber viel Spaß). Wer sich für die neuesten Fixes und Features interssiert, kann deren Dev-Blog abonnieren.

via Wolfgang Sommergut

Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.

2 Kommentare

  • Ich nutze die phpMyFAQ in einer recht antiken Variante für die CSS-FAQ. Demnächst steht ein Umstieg an, ich bin schon sehr gespannt. Die neueren Features sind klasse. Für mich ist wichtig, daß der Entwickler keine unnötigen Layouttabellen ausgibt. Die FAQ gibt sauberen Code aus.

  • Wir setzen phpMyFAQ seit etwa 2 Jahren im Intranet für diverse FAQ’s sowie für Glossare ein (IT-nahes, Windows, Fachliches) und sind sehr damit zufrieden. Der Support von Thorsten ist sehr schnell und gut – allerdings brauchte ich schon lange keinen Support mehr für Probleme mit phpMyFAQ 🙂