Sonstiges

Kampfansage von Etsy

die Etsy-Macher (siehe Artikel über Etsy, einen fantastisches Shopsystem für handgemachte Waren) haben eine eigene Webseite und was mir besonders gut gefällt ist diese Aussage:

Our current goal is to show the big corporations that innovation rests with the little guys

Auf alle Fälle, was ich sagen wollte, Exciting Commerce verweist auf einen neuen Blogeintrag von Etsy. Dort kündigt Etsy an:

We’ve taken a step back and looked at Etsy from above, seeing how it is now and mapping out the next steps.

Our goal is to create the best online marketplace for buying and selling handmade goods. Being a small team and being in beta means we’re still tweaking everything, but we’ve already made solid progress. The reason we’ve had Etsy up and running these past nine months is to learn from experience, and we’re eager to show everyone in the upcoming months what we’ve learned. We are in the process of rebuilding Etsy, both the frontend and the backend…

We’ve spec’ed out the new build with a host of new features in mind. We’ve prioritized these based on what will help sellers and selling, and the first batch of new features will include a site-wide shopping cart, categories inside shops, fully customizable shipping preferences and combined shipping, blogs for all users and a portfolio section for sellers (where they can show off things not for sale).

Und so wie ich bisher Etsy kennengelernt habe, traue ich den Jungs einen guten Wurf zu. Zudem bleibe ich bei meiner Aussage: Ihr seid auf dem richtigen Weg und ich gebe Euch noch 5 Jahre, dann habt Ihr Amazon und eBay Dank Eurer Vorgehensweise ausinnoviert und mit etwas Glück und Kapital seid ihr denen bis dann auch auf den Pelz gerückt.


Vernetze dich mit uns!

Like uns auf Facebook oder folge uns bei Twitter


Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.