Sonstiges

Werbemarkt: Der Durchbruch für Weblogs

PQMedia:

The report found that blog, podcast and RSS advertising are the fastest growing segments of the alternative media industry, as aggregate spending grew 198.4% to $20.4 million in 2005…

# Blog advertising accounted for 81.4%, or $16.6 million, of total spending on user-generated media advertising in 2005, but will comprise only 39.7% in 2010
# Podcast ad spending reached $3.1 million in 2005, and is projected to grow at a compound annual rate of 154.4% from 2006 to 2010, when it will be larger than the blog market

Klasse, das macht dann bei sagen wir mal 100 Mio Blogs weltweit ca. 20 US-Cent pro Blog. Hey, hinten anstellen, ich war zuerst da!

via moderne unternehmenskommunikation

Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.