siehe Mashable und eine sehr interessante Analyse der Google AdSense Banner auf MySpace im Search Engine Portal:
1. The ads are not marked as ‘Ads by Google’, but only as Sponsored Ads.
2. The majority of Google AdSense ads use a clear background, blending with the page design.
3. Google is serving ads in different sizes dependent upon placement.
4. The Google Ads are targeted towards user interests and lifestyle (which users tech MySpace & Google via their info and profiles). For example, I am single and have lived in Brazil and Japan. Most of the ads served to me are for Singles Sites where I can meet Brazilians and Japanese women. That’s some very tight ad targeting by Google.
Die Annahme wäre also, dass Google quasi bereits jetzt schon eine Art von Targeted Advertising betreibt.
Daran ist eigentlich nicht viel neues. Für Premiumkunden bietet Google schon seit Jahren sehr gut individualisierbare (inhaltich und optische) Möglichkeiten bei Adsense an – dafür muss man nicht mal MySpace-Größe haben, aber doch etwas mehr als ein paar tausend Euro umsetzen 😉
Ich glaube billiger ist Targeting nicht zu haben … Google mal wieder als Kostenführer – not bad …
[…] MySpace macht rund 30 Mio USD/Monat » Basic Thinking Blog … so mal zum Vergleich: Second Life kam 2006 auf einen Jahresumsatz von 11 Mio USD (tags: web20 wirtschaft unternehmen sl) […]