Sonstiges

B2B Survey 2007 (wie laufen Einkaufsprozesse mit Webunterstützung ab)

erstellt und upgedatet von Enquiro Search Solution. Survey als PDF-Download. Thema: The objective of the survey, conducted with over 1000 B2B buyers, was to discover how people research B2B buying decisions online and how this varies by role within a company and by purchase phase. How do people navigate from awareness, through research and negotiation phases to the actual purchasing decision? What is the balance between online and offline influences? Do purchasers use search engines, and if so, which search engines and why? Do they use specific B2B search engines? When do they refer to a vendor’s site or an industry information site and what do they look for specifically?

passt ja ideal wegen einem Kunden nächster Woche, der aus dem klassischen, produzierenden Gewerbe kommt und weltweit tätig ist. Cool!

via Hugo E. Martin


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Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.