Real Time Rome is the MIT SENSEable City Lab’s contribution to the 2006 Venice Biennale, directed by professor Richard Burdett. The project aggregated data from cell phones (obtained using Telecom Italia’s innovative Lochness platform), buses and taxis in Rome to better understand urban dynamics in real time. By revealing the pulse of the city, the project aims to show how technology can help individuals make more informed decisions about their environment. In the long run, will it be possible to reduce the inefficiencies of present day urban systems and open the way to a more sustainable urban future?
Heraus kamen dabei solche grafischen Auswertungen (kA, was auf dieser Grafik jetzt konkret zu sehen sein soll:)
nun stelle man sich folgende Szenarien vor, Mashups auch:
– wo sind gerade die meisten Männer/Frauen unterwegs, die auf HotOrNot super bewertet wurden?
– wo gehen gerade die ganzen Szeneanhänger mit dem Tag „Musik XYZ“ hin?
… da bekommt die Frage „wo ist denn grad was los“ ne archaische Bedeutung:)
Neue Stellenangebote
Growth Marketing Manager:in – Social Media GOhiring GmbH in Homeoffice |
||
Mitarbeiter*in (m/w/d) für Social Media, Öffentlichkeitsarbeit und Städtepartnerschaft (m/w/d) meinestadt.de in Sachsenheim |
||
Content Creator / Social Media / Marketing (m/w/d) Delitzscher Schokoladenfabrik GmbH in Delitzsch |
via O’Reilly