Diese Idee bringt mich auf eine weitere Idee, parallel universe sim gaming (var/log/blog):
In the last few years quantum physicists and mathematicians have told us there may well be ground to the old „many worlds“ theory – that there might be several different versions of any given dimension, or groups of dimensions, at the same time. Hugh Everett III is perhaps the most well known proponent of this theory. Perhaps a many worlds gaming system would involve several players with the task of governing one simulated world each. Each world starts out with an equal number of objects and agents all of which begin as perfect temporal copies of the next. Gameplay might involve triggering/steering chains of events to the ends of creating the least synchronous world – ie. sequences of highly unlikely events. The world with the least eventful similarity within a given period of time will create a branch, and that player wins. At the point of a branch, identical copies are made and the game begins again, continuing from the point of that new branch.
Was ist, wenn man die Spielwelten nicht untereinander verbindet, sondern den physischen User mit der virtuellen Welt? Wenn man das, was man im RL tut ins VL gespiegelt wird? Natürlich nicht jede einzelne Aktion, nur bestimmte. Was ich nicht weiß, welche sensorischen Instrumente (wie zB ein Gyroskop) kann man sich überhaupt als Normalsterblicher leisten, damit die Ausstattungskosten nicht explodieren? Jetzt kann man sich fragen wozu. Gegenfrage: warum nicht? Die Nintendo Wii verbindet ja sozusagen auch reale Bewegungen per Wii-Mote mit einem Spiel.