Today, we announced a non-exclusive advertising agreement that will provide Yahoo! with access to our AdSense for search and AdSense for content advertising programs on their U.S. and Canadian web properties. In addition, we will work to enable interoperability between our respective instant messaging services allowing users better, broader communication online.
We are proud of the advertising technologies we have built, which show users a relevant ad whether they are searching for a specific item or browsing the internet. This arrangement extends those benefits to Yahoo! and its many users, advertisers and publisher partners. We currently provide similar services to sites like AOL and Ask.com as well as many other partners, and we work closely with all of our partners to ensure that our partnership drives their long term success.
Und im gleichen Beitrag werden gleich die Gründe nicht für die User mitgeliefert, warum das so toll ist, sondern eigentlich für die US Kartellbehörde:
– This is not a merger…
– This does not remove a competitor from the playing field…
– This does not prevent Yahoo! from making similar arrangements with others…
– This does not increase Google’s share of search traffic…
– This does not let Google raise prices for advertisers…
Und all das nur, weil Yahoo nicht immer Google AdWords einblenden wird, sondern „non-exclusive“ also wahlweise. Smart, verdammt smarter Schachzug. Und für Yahoo irgendwie eine Bankrotterklärung, dass man nicht selbst in der Lage ist, es im Searchadvertising besser zu machen. Aber ökonomisch gesehen auch wieder vernünftig, sollte mehr Cash unter dem Strich dabei herauskommen. Es wird wohl nun Monate dauern, bis die US Behörden den Deal abnicken und damit die Kooperation zwischen Yahoo und Google offiziell ist.
Neue Stellenangebote
Social-Media und Marketing-Manager:in Hans Timm Fensterbau GmbH & Co. KG in Berlin |
||
Social Media Manager Vertrieb (m/w/d) ARAG SE in Düsseldorf (40472) |
||
Content Manager Social Media (m/w/d) BWI GmbH in Berlin, Frankfurt, Hamburg, München, Nürnberg, Ulm, Bonn, Leipzig |
Neue Stellenangebote
Social-Media und Marketing-Manager:in Hans Timm Fensterbau GmbH & Co. KG in Berlin |
||
Social Media Manager Vertrieb (m/w/d) ARAG SE in Düsseldorf (40472) |
||
Content Manager Social Media (m/w/d) BWI GmbH in Berlin, Frankfurt, Hamburg, München, Nürnberg, Ulm, Bonn, Leipzig |
||
Social Media & Content Creator (w/m/d) Peter & Schaffart GmbH in Velbert |
||
Stellvertretender Pressesprecher (m/w/d) mit Schwerpunkt Social Media und Content-Management DEHOGA Bundesverband in Berlin |
||
Werkstudent (m/w/d) im Social Media & Online Marketing (B2B) Schenker Technologies GmbH in Leipzig |