Sonstiges

Die australische Telekom bloggt

hotstellt Euch vor, der Rosa Riese würde ein eigenes Corporate Blog auftun… huh… mit offenen Kommentaren… yeah… die trauen sich das (noch?) nicht. Aber die Australier haben Kahnsche Eier. Das, was die Deutsche Telekom bei uns ist – beliebt und dominant – ist Telstra in Australien.

Und Telstra nennt das Blog „now we are talking„:

Telecommunications is changing the way Australians live, work, play, learn, get around, do business, invest, shop, and govern…

As an industry, telecommunications technology contributes enormously to economic development, productivity growth, innovation and investment…

We want you to have a say in Australia’s telecommunications future. This site is about giving you information and letting you tell us, and others, exactly what you think…

So, let’s talk.

Und nicht nur mit einem Blog, die starten gleich mit 11 Blogs und 11 Autoren, die jeweils ein Thema=Blog betreiben:
* Blogtoon: A cartoon blog taking an irreverent look at the telecoms industry
* Bulls and Bears: Read about news and views from an investor relations perspective
* Community views: Learn more about the human side of technology
* Consumer trends: Learn more about market trends and the impact of telecoms in the world we live in
* Country matters: Find out about what matters in rural and regional communities
* In the trenches: A self confessed ‚people person‘, Gavin shares his experiences working with Telstra people in the field across Australia
* Life works: Shared successes and stresses when balancing work and life
* News front: Find out what life is really like for a media manager at the coal face of Australia’s most talked about company
* Peninsula perspective: Richard shares his holistic approach to work, self and community
* Technology trends: Read about emerging technology trends in Australia and overseas
* Wireless world: Discover what a technical expert has to say about wireless communications

Nicht unsmart der Ansatz, verschiedene Zielgruppen anzusprechen. Mal gespannt, wie sich das Blog entwickelt. Schaut man sich die Blogs an, stellt man fest, daß alle Blogs jeweils einen Eintrag aufweisen. Australier scheinen ein gemütliches Völkchen zu sein, die es ruhig angehen lassen?

via corporate engagement

Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.

1 Kommentar