The first massively popular blogs—built from blood, sweat, and the democratically earned approval of tough-to-please Websurfers—were the kind of success stories everyone loves. But these days, a lot of aspiring Internet barons are discovering that the online aristocracy is about as tough to crack as any other.
Plus:
• Linkology: How the 50 Most Popular Blogs Are Related
• The Early Years: A Timeline of Blogging
• Five Cool Blogs to Check Out Now
• Meet the Bloggers
• The Long Tail Theory: Why B-list Blogs Can Make It, Too
via Blog Herald, der die Story ausführlich kommentiert
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[…] Von den wenigen berühmten A-Bloggern, der Mittelschicht an B-Boggern und der breiten Masse an C-Bloggern berichtet die Zeitschrift «New York Magazine». Dabei wird der Blogging Boom unter verschiedenen Gesichtspunkten durchleuchtet, etwa wie die TOP-50-Blogs untereinander vernetzt sind, wie auch ein C-Blogger – wenn er es denn will – werbemitteltechnisch große Beachtung finden kann, weil er eine konkrete Produktnische besetzt. Eine ausführliche Rezension des Artikels bietet der «The Blog Herald». [via Basic Thinking Blog] […]