Sonstiges

Was macht ein erfolgreiches Business Blog aus?

das hat die Northeastern University (USA) zusammen mit der Firma Backbone Media untersucht. Und nicht so theoretisch, vielmehr ganz praktisch:

In order to identify the elements of a successful blog, the research team interviewed twenty corporate bloggers from companies of varied size and industry, and asked each blogger a series of standardized questions. (See Appendix 2.0) Only bloggers who had been blogging for over one year and considered their blogging efforts successful were eligible to participate. While the selection of participants was, therefore, somewhat subjective and limiting (without the resources to determine the most successful bloggers on the Web), the research team was able to identify common elements among the subject group and distinguish a number of factors for blogging success.

The five factors identified by the participants were:
1. Culture
2. Transparency
3. Time
4. Dialogue
5. Entertaining Writing Style and Personalization

Also, PDF downloaden und viel Spaß beim Lesen der 64 Seiten und 20 Blog-Beispiele aus der Praxis: Blogging Success Study (E-Mail Adresse angeben!).


LinkedIn-Guide gratis!

Melde dich für unser wöchentliches BT kompakt an und erhalte als Dank unseren großen LinkedIn-Guide kostenlos dazu!

via BlogWrite for CEOs


Neue Stellenangebote

Social Media Manager (w/m/d)
Porta Service & Beratungs GmbH & Co. KG in Porta Westfalica
Praktikant (m/w/d) für den Bereich Content und Social Media Marketing
Stark Verlag GmbH in München
Presse- und Öffentlichkeitsarbeit inkl. Social Media und Onlineredaktion unserer Website (m/w/d)
Landratsamt Schweinfurt in Schweinfurt

Alle Stellenanzeigen



Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.

1 Kommentar