Sonstiges

Unternehmens/Mitarbeiter Blog?

Scoble (bekanntester Blogger unter den 1.500 bloggenden Mitarbeitern von Microsoft) hat einige nette Tipps für Dich parat:

Auszüge:

1. … People get very nervous whenever you talk about competitors or partners in anything but the most glowing terms.

2. …But, whenever I post I think about how I’ll justify my post to my boss, my wife, my readers, the execs, my coworkers. I imagine how that post will look on the front of the New York Times

3. When people are yelling at you and you aren’t sure what to do, stop. Stop posting. Don’t push back. Listen. Get in the person’s shoes who is yelling at you….

4. Don’t post when you’re pissed. (für mich mit die wichtigste Regel)

5. If you posted it and you pull it down, it’s too late. Someone will have seen it. Search engines will have cached it…

6. If you make a mistake, admit it. Say you’re sorry. Fix it. Make a penance. Link to people who are talking about you or the mistake.

7. Make sure you properly represent all the points of view…

8. Get into real space as fast as possible. Text is so easily misunderstood. Why not do an audio or video podcast?…

9. Overcommunicate. The more you communicate, the less serious these problems will be…

10. Offer yourself up for additional questions…

Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.

1 Kommentar

  • Hm, hat der aus dem „Wie werde ich Journalist“-Handbuch abgeschrieben? Vor allem mit „7. Make sure you properly represent all the points of view…“ kann man das Bloggen vergessen – denn die Subjektivität ist ja gerade der Gag an der Sache. Zudem keiner, auch kein Journalist „all points of view“ wiedergeben kann.