Sonstiges

New York Magazine: Das Blog Establishment

BlogBlogs to Riches

The first massively popular blogs—built from blood, sweat, and the democratically earned approval of tough-to-please Websurfers—were the kind of success stories everyone loves. But these days, a lot of aspiring Internet barons are discovering that the online aristocracy is about as tough to crack as any other.
Plus:
• Linkology: How the 50 Most Popular Blogs Are Related
• The Early Years: A Timeline of Blogging
• Five Cool Blogs to Check Out Now
• Meet the Bloggers
• The Long Tail Theory: Why B-list Blogs Can Make It, Too

via Blog Herald, der die Story ausführlich kommentiert


Neue Stellenangebote

Growth Marketing Manager:in – Social Media
GOhiring GmbH in Homeoffice
Content Marketing Expert / Social Media Expert Publications (w|m|d)
zeb.rolfes.schierenbeck.associates gmbh in Münster
Senior Communication Manager – Social Media (f/m/d)
E.ON Energy Markets GmbH in Essen

Alle Stellenanzeigen


Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.

1 Kommentar

  • […] Von den wenigen berühmten A-Bloggern, der Mittelschicht an B-Boggern und der breiten Masse an C-Bloggern berichtet die Zeitschrift «New York Magazine». Dabei wird der Blogging Boom unter verschiedenen Gesichtspunkten durchleuchtet, etwa wie die TOP-50-Blogs untereinander vernetzt sind, wie auch ein C-Blogger – wenn er es denn will – werbemitteltechnisch große Beachtung finden kann, weil er eine konkrete Produktnische besetzt. Eine ausführliche Rezension des Artikels bietet der «The Blog Herald». [via Basic Thinking Blog]         […]