erinnert sich jemand an das Posting „Warum die Postingfrequenz egal sein soll„? Dort verwies ich auf den Artikel von Eric Kintz Why Blog Post Frequency Does Not Matter Anymore. Nunmehr hat Erik die Verbreitungseffekte seines Artikels unter die Lupe genommen: Blogging Viral Network Effects – Case Study
Seine Analyse:
#1 – The message’s stickiness is essential.
# 2 – Word of mouth does not spread well – Level 1 influencers are critical early on
#3 – Tap into blogging micro-communities
#4: Localization/translation matters
5- Leverage web 1.0 / web 2.0 cross-overs
Passend dazu der Hinweis auf eine Umfrage: Results of New Influencers blogging survey und New Influencers book – draft chapters for review
Neue Stellenangebote
![]() |
Medienwissenschaftler für Social Media & Content Management (m/w/d) Kaiserswerther Diakonie in Düsseldorf |
|
![]() |
Medienwissenschaftler für Social Media & Content Management (m/w/d) Kaiserswerther Diakonie in Duisburg |
|
![]() |
Medienwissenschaftler für Social Media & Content Management (m/w/d) Kaiserswerther Diakonie in Mülheim (Ruhr) |
Thank you for the mention!
Paul Gillin
Thanks for continuing to spread the viral word!
Eric