Sonstiges

Corporate Blogging: Privates und Geschäftliches trennen?

Interessante Umfrage, ob man auf einem kommerziellen Blog Privates mit beimischen soll, darf, kann… das hat eine US amerikanische Bloggerin veranlasst, die Leser zu befragen (zur Umfrage). Was bei rum kam:

A. Survey: Online Professional/Personal Overlap
B. Survey Question 1: Is Personal Info Ever Appropriate?

Zwischenergebnis ist, daß die meisten Leser sehr wohl eine ausgewogene Mischung bevorzugen und privaten Inhalte nur sehr wenige Leser ablehnen.


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Of the 104 respondents so far:
* 37 (36%) said: I DISAGREE: I think some personal information offered in a business context is OK.
* 26 (25%) said: I STRONGLY DISAGREE: I actually prefer to see some personal information, even in a business setting. I like to get to know the person behind the blog.
* 20 (19%) said: I SOMEWHAT AGREE: It depends on the situation. (The sole „€œother“€? response offered to this question so far clearly falls into the „€œit depends“€? category.)
* 8 (8%) said: NEUTRAL: It doesn“€™t matter to me.
* 7 (7%) said: I AGREE: Personal and business info should always be kept completely separate. If you must disclose something personal, do that only in an entirely separate forum „€“ preferably where I won“€™t stumble across it.
* 6 (6%) said: Other

via BusinessBlogConsulting

Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.

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